Dagens ridtur

Hejsan! Jag gick ner till stallet idag och mockade och efter det så red jag, Nicci och Anja. Vi plockade in hästarna och började rykta. I andra stallet där Nora och Faran bor så håller de på och målar nya stalldörren så de fick stå i den renoverade delen. Vi borstade av de och så började det skymma så vi fick ta på reflexvästar+ att Nora har reflexer på sitt rumpetäcke och Faran hade reflexer på benen.
Vi red bort till gödseltunnan och sen förbi stora vägen för första gången med Nora över stora vägen. Sen red vi på en grusväg där men så såg vi får och det var sådär kul ;). Nä men jag kände verkligen att jag kan slappna av på Noras rygg och lita på henne fastän jag håller längst ut på tyglarna. Jag känner mig trygg med henne.
Sen red vi ut på åkern och vände och skrittade tillbaka. Prillan som är så gammal måste ta det lite lugnt men jag skrittade och travade lite och Nicci och Faran galopperade en liiten sträcka.


/Johanna, ses imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback