Jag är så glad- oslagbart♥

Hej! Fick lite frågor om mitt förra inlägg så tänkte förklara nu samtidigt som jag berättar om dagen och sånt. 
Jag tänkte longera men bestämde mig för att rida, och tur var ju det! (läs nedan)
 
Ni vet säkert att jag och Nora fått motgångar i hoppningen pga. att hon bråkar med mig och hon har inte haft någon framåtbjudning eller något (vilket som hon måste ha eftersom hon är en hopphäst som är hoppad med fart). Jag kände mig varken glad eller ledsen efter den senaste träningen, hon var ju regält jobbig och resultatet på tävlingen på söndag kunde jag föreställa mig men fick ta det, motgångar kallas det, det har vi alla haft eller kommer att ha. Men idag la jag fram bommar och gjorde en bana  med lite omhoppningssvängar (dock bara bommar eftersom jag inte vill hoppa innan söndag) och hon bjöd, det var hon som ville "hoppa". Hon drog som in i och kastade sig över, såg hon en bom så gick det knappt att stanna henne, gick knappt att svänga och den känslan är oslagbar. Vi har tagit över en tröskel, Nora har hoppat över den. Hon ville inte sluta, hon ville bara "hoppa" när hon såg nästa bom så skuttade hon dit och jag låg nästan bakåt efter hindret för att hon inte skulle komma upp i en "farlig" hastighet. Ni tänker: "Men det är inte bra att hästen drar" och nej det är det inte men hon var glad, hon ville. Åååh gör vad som helst för samma känsla på söndag, nöjd över oss båda <3

Svårt att förståå för ER kanske varför jag var så glad men GLÄDJE OCH FRAMÅTBJUDNING är det bästa som finns! <33 Hästmänniskor förstår <3
 
Lets do it honey <3
Lets make the best of it couse I know if we're doing our best everything is going to work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback