Min dag i stallet i Text, film, & Bilder.

Först:  Hej! Först så gjorde jag iordning Nora och direkt när jag hoppade jag upp så kände jag hur pigg hon var, häärligt! Intervallträning som sagt, huuur härligt som helst! Nora var P I G G minst sagt och studsade rundor innan hon fick galoppera, haha gulligt men hon lyssnade bra iallafall och det kändes att passet gjorde nytta! Red också lite fram och tillbaka på galoppstigen, och mitt ena öga tårades av fartvinden när vi stack iväg! :)
 
Positiva saker om passet: kondisen bättras, bränner fett, hon tyckte det var kul, fint väder, allt typ?, bygger mer muskler m.m
 
↓Film snutt, tyvärr blev det ingen längre film och så ser vädret trist ut så inte helt rättvist men ni vill ju ha film, right? Föresten så saktar hon alltid ner när vi rider förbi pappa för han är flocken liksom men resten av passet var hon pigg och blev piggare för varje galoppsträcka! :O :)  ↓
 
Sen:  Gjorde i ordning Norisen, gick hem och åt lunch, drog till stallet igen för att gå på promenad med anja och Prillan, efter det så skulle anja hänga med Tina och Nicci bort till paddocken för att Lillan (som nicci red) skulle få sällskap av en annan häst. Under tiden som de gjorde Lillan klar så röjde jag i sadelkammaren.
Gjorde jag i sadelkammaren:  blev inte helt klar (lite kvar imorgon) men jag vek täcken, samlade ihop grimmor, grimskaft, la iordning schabraken (förutom det som ligger under sadeln alltså ;) ) , gjorde mer ordning i "korgen" osv. men som sagt mer imorgon!
 
Bilder på efter passet och en bild på min hyllan som jag röjde, imorgon är det ett fack kvar bara och vika fler täcken :P... fast i facket är det inte så mycket mer än lindor och ett par benskydd med fårskinns "ludd", andra ludd, och reflexer så det blir inte så svårt att fixa där!!!↓

 
Söt <3 ↑
Imorgon i stallet så ska jag: Först trimma Norisen på paddocken med bommarbete eller rida ut igen om det är fint väder :). Efter det så blir det nog lunch om jag inte rider tidigare/redan ätit sen så ska jag duscha Norisen eftersom jag inte hann idag. Sen så är det dags att smörja Noras träns, sadel och magplatta! Sen fortsätta röja och kanske följa med Anja om hon ska rida eller promenera med någon häst. :)
 
Hoppas ni är nöjda eftersom ni fick både bilder och film, samt bra text! Fler sånna här inlägg JA/NEJ?

Din lilla Almis

ABSOLUT! Kul att man får höra mycket av din dag + att man äntligen får se hur DU rider! ;P <3
(Får se till att träffas snart!!! <3 :))

2012-07-31 / 19:33:31
URL: http://bisou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback