Träning för Jannica Stefansson

Lite innan tio i förmiddags så befann jag mig i stallet och gjorde i ordning Nora. Pappa kom med transporten och vi packade och så tog jag med Nora ut. Redan då började hon fjanta sig och ville inte lämna stallplanen och sen, hör och häpna, så ville hon inte gå på transporten! Hon går alltid på DIREKT men inte nu nej! Det slutade med att vi bara fick vänta ut henne, bättre att göra så än att hetsa!
 
Väl framme så skrittade jag fram ett tag och började sedan jogga igång Nora. Stället vi befann oss på bor tydligen även Tornesch på ;). Nora var så galet pigg. Älskade bara små bommar och alla hinder. Bockade, gjorde luftsprång, och kastade sig i ren glädje, haha. Lite jobbig var hon eftersom hon slet i mina händer men hellre pigg och GLAD som Nora, än en häst som säckar ihop och vägrar! Det sa Jannica också, sjukt pigg men hellre det än att hästen vägrar. 
 
Jag red över bommar i början och hoppade sen lite olika banor. Tränade mycket på bromsen, utan att kväva glädjen. Tyckte i början inte det kändes bra. Jannica var jätteduktig, men Nora var så jobbig. Har fortfarande flera timmar senare ont i händerna. Haha ni skulle sett henne! Anyway så fick Jannica rida henne lite för att känna hur hon är och sen fortsatt vi kämpa. När jag väl lät henne springa så gick det bättre och vi fortsatt hoppa banor. Nora hatar när man håller in henne, så jag bara lät henne gå, och då slutade hon rycka i mig. Vägrade två gånger på ett titthinder bara för att jäklas, men hoppade sen såklart! Är i slutändan nöjd med min älskade Nora, hon har ju egenskaperna som en tävlingsponny eftersom hon i grund och botten är det fastän jag inte tävlat så mycket med henne, så har hon ju tävlat med andra ryttare. En helt slut Noris gick sen rakt in i transporten och vi rullade hemåt. Väldigt lärorikt, utmanande, och kul fastän jag hade ont i huvudet och blev trött på Noras studsande, haha! Det jag ska träna på är främst att visa att JAG bestämmer och stärka mitt självförtroende. 
Jag älskar dig hjärtat, no matter what. Världens finaste häst, bild från AW <3.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback