Vad har hänt med Nora? Del 2.

Läs del 1 här!
~~~
Idag så kom kiropraktorn "J" hit. Hon tittade igenom Norisen och tyckte det mesta såg bra ut. Dock så var hon lite skev i bäckenet. Hon var lite högre på vänstersidan, och även det var svårt att de på grund av hennes övervikt, men man kunde ana att det fattades lite muskler där. Lederna var fina, liiiite galligt högerbakknä, men hon tyckte inte vi behöver kolla upp det om hon inte visar obehag då det var så pass lite. Hon hade även en låsning på vänster sida vid länden/korset ungefär. Då kan man tänka sig att hon skulle vara svårare och stelar i vänster, men det har hon inte varit. Det finns vissa "regler" man kan utgå från när hästen har låsningar etc. men alla hästar "följer inte" de reglerna, alltså så reagerar de inte på samma sätt. Det kan faktiskt vara så med Nora med låsningen men vi har fått instruktioner på hur vi ska motionera henne nu framöver. Det känns jättebra, och "J" sa att jag skulle kolla på hur hon rör sig i hagen och jag har varit och kollat på henne två gånger och hon rör sig jättejämnt och fint. Det känns jättebra!
 
AW då? Jo, jag vill sååå himla gärna åka, så hinner vi få igång henne (vi har tillsammans med kiropraktorn "J" gjort ett igångsättnings schema trots att hon instämde på att Nora inte kan eller har tappat något på två veckor) och så länge hon är frisk och kry så åker jag. Längtar så sjukt mycket, planerar, planerar, och planerar lite till med "att göra listor" kontrat med packlistor. Jag hoppas allt ska vara bra nu, men jag ska vara uppmärksam i hur hon rör sig.
 
Fortsättning följer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback