Stall fix!

Hej! Åkte iväg igår på kvällen och hade räknat med att jag skulle hinna blogga men hann inte ;).
Tänkte berätta lite om gårdagen! 
Innan lunch så gick jag och pappa till stallet och lastade in spånpellets säckarna. Under tiden som pappa gjorde det (jag tror jag tog 3 och han 57... hahah, visst är jag hjälpsam?) så fixade jag i Noras box. Vi sprättade upp ca 10 säckar och täckte golvytan eftersom vi ville ha en lite tjockare bädd. Men det var viktigt att det var jämt fördelat över golvytan, sen när det lösts upp så kan man "jobba med det" lite mer.
Sen så vattnade jag en miljon gånger och sen började det svälla :).
Sen efter lunch så återvände jag till stallet med all min ridutrustning. Har haft det hemma hos mig under sommaren när jag gjort i ordning Nora utomhus hemma hos oss, men nu när de bytat hage till vinterhagen så har jag flyttat tillbaka allt till stallet :).
 
Sen så stod jag i 20 minuter och försökte få ut kardborrarna ur Noras man, svans, och pannlugg. Med hjälp av en mankam, piggborste och pälsglans så gick det. Sen gjorde jag i ordning Nora för ett dressyrpass.
I början så var hon jättejobbig. Studsig och ville inte lyssna, men sen så släppte det! Hon gav allt till svetten rann om henne, då skrittade vi ut istället för att komma ner i varv. Måste verkligen klippa henne! Hur jag tänkt mig kommer i ett seperat inlägg!
 
Hur som helst så var jag nöjd i slutändan och spånet hade då svällt så mycket att det var ca 4 gånger mer spån i boxen! Stod och myste lääänge med Nora sen, hon tryckte sin mule mot min kind och sen så stod vi så och njöt..., underbart♥ Vattnade igen och sopade och släppte ut älsklingen innan jag gick hem!
Kram på er alla! Ha en underbar söndag och pussa favoritponnyn en extra gång från mig! 

Angelica

Har ni eget stall? :)

2013-10-29 / 00:40:44
URL: http://angelchanelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback