Att planera smart.

Dessa varelser alltså, helt otroligt ♥

Hej! Jag hoppas att ni har haft en bra dag hittills. Härligt med lördag, hela helgen framför en! Dagens planer är inte många. Återigen så har snön dragit in över Skåneland och efter fem steg så har hästarna skyhöga styltor av packad blötsnö. Mindre roligt, får se hur jag löser ridningen.
 
Hur som helst, i år så är det hästens år (kinesiska kalendern) och detta är och ska bli ett dunder-år för mig och Nora. Vi ska sätta upp mål med Jannica Stefansson och jobba mot de på ett disciplinerat och målmedvetet sätt. Låt oss säga att målet är att hoppa en viss klass på ett halvår. Ett halvår är sex månader, så skriv upp 6 delmål. Ett mål per månad som du måste uppnå för att nå ditt långsiktiga mål. Ett månadsdelmål kan t.ex. vara, "ha stadiga rundor i 110". Dela nu upp månadens mål på antalet veckor, alltså ungefär fyra. Då har du varje vecka ett mål och kan enklare lägga upp veckoscheman och vara säker på att du närmar dig ditt mål. Smart och välplanerat! Så alltå... "denna vecka så är *detta* mitt veckochema för att uppnå veckomålet som hjälper mig att uppnå månadens mål som hjälper mig att nå mitt långsiktiga mål". Själv har jag funderingar, men vill göra mitt träningschema med en duktig tränare som vet hur jag ska göra osv. :)
Detta sättet att planera tackar jag mina föräldrar och teorin på AW år 2013, tack! ;)
Har man ett mål så blir man dessutom oftast mer motiverad och driven och vet att man måste ut och rida fastän det regnar, just för att nå sina mål. Disciplin och motivation, DET är nyckeln till framgång!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback