Outfit på tävling

Ojdå, värst vad tiden rann iväg. Nu var det plötsligt alldeles för länge sedan jag bloggade, ledsen för det. Jag har dock haft en väldigt hektisk tid sen jag bloggade sist. Har massor att göra i skolan, det prioriteras högre än bloggen. För att inte sätta igång igen med ett "jag lever" inlägg så tänkte jag skriva om tävlingsoutfits i hoppning. Enjoy! Observera att det är mina åsikter och inte riktat mot någon. Tack.
 
Hjälm och väst: Jag tycker mest om säkerhetsutrustning som känns klassiskt och snyggt, samtidigt som det ska vara säkert, givetvis. Själv har jag en Charles Owen hjälm och en RaceSafe väst. Jag tycker både och är väldigt snyggt och bra.
Håruppsättning: Jag rekommenderar att man sätter upp håret. Själv så har jag långt och tjockt hår, jag måste samla ihop det när jag ska rida. Snyggast är helt klart fläta, knut i nacken, eller hästsvans. Jag tycker inte det är snyggt med två flätor eller två tottar, men det är en smaksak.
Kavaj: Det har blivit mer och mer inne med kavajer med utstickande färg. Kul! Jag tycker dog fortfarande att svarta och marinblåa kavajer är snyggast. Jag har tittat på en Animo kavaj tidigare, men tycker att stretch materialet lite "förstör" (ursäkta för grovt ordval, kom inte riktigt på något bättre ord) den klassiska looken som jag tycker är otroligt snyggt. Vissa modeller är inte heller särskilt snygga, så jag köpte en svart Pikeur kavaj. Ett köp jag är mycket nöjd med! Klassisk, som jag tjatar om, sofistikerad och väldigt stilig.
Ridbyxor: På mindre tävlingar som Pay and Jumps så tycker jag inte att det är ett krav att ha varken kavaj, vita ridbyxor eller ens ridstövlar. Då tycker jag det är snyggt med lite färg. På riktiga tävlingar så tycker jag dock att det är snyggast med vita ridbyxor, i de flesta fall. Se bara till att de är rena! 
Skor: Svarta läder ridstövlar är så sjukt snygg. Brunt också, i många fall. Jag gillar stilrena med fina, lagom utstickande detaljer. Gillar inte "high tec" looken som vissa har. Verkligen inte min stil!
 
Hästens outfit: Jag tycker det är jättefint när hästar har knoppad eller utsläppt man, svansen föredrar jag utsläppt eller med en inbakad fläta vid svansroten, men fläta inte hela svansen. Har man en häst med ljus man och svans så tycker jag absolut att den ska vara tvättad. Tycker även det är urgulligt med rosetter, jättefint! Ta gärna bara någon i pannluggen eller i svansen. Supersnyggt! Många föredrar att bara ha eller vitt schabrak, jag gillar däremot mer färg, dock i stilrena färger. Sen är det jätteviktigt att matcha LAGOM! Finns inget värre än när stigbyglarna, schabraket, benskydden, pannbandet, kavajen, rosetterna och ridstövlarna har samma färg. Nej, matcha lagom ;). Tycker det är snyggast med benskydd i brunt/vitt/svart, så neutrala färger som möjligt.
 
Så det var lite snabbt om vad jag tycker är snyggt. Vad gillar ni?
Finis ♡♕

Vera

Jag håller med dig, stilrent!
JAg tävlar ju en prickig häst (torsten) så alla färger blir liksom svåra då det ser rörigt ut! så för min del blir det mest vitt och sedan svart kavaj och så.

Kram

2014-03-06 / 17:12:17
URL: http://vera.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback