Vårstädning och solig måndag

Hej på er! Jag hoppas att er måndag inte plågat er allt för mycket och att ni, liksom jag, har strålande solsken. Gårdagen spenderades dessvärre inte på någon av mina trogna springares ryggar, istället var jag faktiskt och hejade på goa Gabriella som tävlade igår. Guud vad duktig hon var! Senaste gången jag såg henne hoppa var på AW 2013, och jag kan verkligen säga att hon utvecklats sen dess. Dagen i lite mer detalj, samt hur det gick för henne, hittar ni på hennes blogg
 
Denna vecka då? Våra lärare är snälla och ger oss även ledigt på torsdagen så det blir i princip bara en halv vecka i skolan för min del. Tre dagar, tre tuffa dagar! Tyvärr så följer skolan med mig hem på torsdagen, men någon pluggfri dag ska jag minsann se till att få! Jag ska även försöka släpa hit Gabriella, hon måste få bekanta sig med mitt stall och Sjiekste. Kanske rider vi en runda och bara umgås. Härligt! 
 
Idag kom jag hem från skolan och möttes av ett renskurat stall, från topp till tå! För er som inte vet så har vi ett vitt stall, det blir smutsigt såå fort, eller rättare sagt - minsta lilla smuts eller betforspill syns, ögonen DRAS dit. Nu är det iallafall lite vårstädat. Skönt! Hästarna behöver också vårstädas, minst sagt. Pannluggar, svansar, manar och hovskägg ska klippas och de ska duschas till allt smuts som gömt sig under vinterpälsen (de är ej klippa i ansiktet, på bena och där sadeln ligger) är helt borta och de återigen blänker. Nu början även rapsen blomma, så om ca. 2 veckor kommer det vara helt gult. Då ska jag ner dit och fotografera. Vill hemskt gärna rama in en bild på mig och hästarna, och jag behöver en ny header! Den nuvarande känns lite out of date. När den nya headern är uppe och designen tillfräschad så kommer jag stänga av mobilversionen av bloggen då jag avskyr den! Känns inte värt det nu när bloggen inte är så fin, men sen så. 
 
Nu ska jag fixa stallet och sedan slå mig ner med min hög av skolarbete. Full rulle för min del och jag får avrunda blogginlägget nu. Glöm inte att kika in på Gabriellas blogg och ha en fortsatt trevlig måndag. xx
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback