Efter hoppträningar och träningsläger...

Halloj! Sista dagen på sommarlovet för min del idag. Konstigt nog känns det faktiskt helt okej. Det har varit en otroligt regnig och därmed tråkig sommar, men jag har ändå hunnit med massa skoj. Så i slutändan är jag ändå nöjd och är redo att ta mig an första terminen på gymnasiet. Nog om vanligt vardagssnack, nu fokuserar vi på vad denna blogg handlar om - HÄST! 
 
Hoppträningarna har fortsatt sedan jag sist skrev och de har alla gått super. Vilken underbar häst jag äger. Hon verkligen brinner för hoppningen. Sista hoppträningen innan AW genomfördes för exakt en vecka sedan och jag hoppade bana med vattenmatta och titthinder. Vi slutade med enstaka hinder på en meter och jag begav mig till Skyrup med en go känsla i magen!
 
Skyrup då? Helt ärligt så tyckte jag inte att lägret var lika utmanande och givande som förra gången jag var där. Det mesta kändes ganska grundläggande, men jag är ändå nöjd med träningarna. Precis som tränaren sa så är Nora en väldigt pigg häst som älskar hoppning. Jag hade behövt traggla vissa "lugnande"/avslappnande övningar en halvtimme extra för att få samma harmoniska resultat som de andra hästarna. Likaså fick jag kämpa som en galning i en timme för att få Nora att gå på ett visst antal galoppsprång medan de andra både fick öka och minska. Nora är full av energi och väldigt stark. Hon vill alltid gå på färre galoppsprång och kräver stor ansträngning för att kunna bromsa henne. Under veckan har jag lärt mig tips och trick för att kunna korta upp henne. Grundläggande? - Ja visst, men ack så viktigt. I bagaget har jag med mig massa olika övningar som jag ska traggla för ytterligare kontroll. Så är det när man rider en pigg häst, haha!
 
På AW red vi mest markarbete. Uteritt, hoppning och derbyträning ingick också men jag deltog varken på uteritten eller derbyträningen på grund av att jag inte kan rida ut Nora i stor grupp då hon blir okontrollerbar och derbyträningen kände jag mig inte i form för med huvudvärk och illamående då Nora är så pigg och kräver 100% fokus. Aktiviteter sysselsatt oss om kvällarna, den bästa var helt klart föreläsningen av Maria Sundin om mål och motivation. Något jag kommer gå mer in på i ett annat inlägg och som jag hade så otroligt stor nytta av. Wow! Konkret, simpelt och givande. 
 
Jag har egentligen så mycket mer att säga eftersom det hänt mycket på hästfronten sen jag sist loggade in och skrev här men jag tror jag avrundar detta inlägg nu. Jag kan inte gå igenom ridpass för ridpass men Nora och jag är så otroligt spetsade och igång nu. Jag sprudlar av motivation och mitt årsmål skulle jag kunna uppnå idag om jag kände för det. Jag ligger före min egen planering och målen och drömmarna blir allt större. Nu ska det tränas, tävlas, planeras och jobbas. Mer inlägg om mina planer, motivation, tips för att nå dina mål snabbt, med mera kommer. Det är otroligt att saker som var så stort för några år sen känns busenkelt idag. Att hoppa en bana på 80cm med bra flyt var ett mål för ett tag sen, nu känns det nästan för lätt och nya och större mål spikas istället upp. Jag vet precis hur jag ska göra för att nå mina mål, jag vet precis vad som ska göras varje dag och varje vecka. Jag har kontroll! Både jag och Nora är igång och vi är redo att ta oss an vilka utmaningar som helst. Känslan är fantastisk och jag ska verkligen försöka pussla ihop ett inlägg om detta så att du också kan må dina mål snabbare och lättare än någonsin. Det är så självklart när man hör det. Tusen tack till min duktiga tränare, till Maria Sundin, till mina föräldrar och till mina två hästar för att jag idag, den 16:e augusti, står med rak rygg och är redo för allt jag vill uppnå. 
 
"Hard work pays off" ... Så otroligt sant.
 


Jag vet att detta inlägg blev otroligt rörigt, men jag ska försöka organisera upp allt i andra inlägg. Just nu känns det som jag kan gå precis hur långt jag vill och jag ska börja anmäla mig till lite roliga tävlingar och boka upp träningar. Nu ska mitt anteckningsblock plockas upp och målen för vecka 34 ska listas. Bye!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback