Påsklov och klassisk lista!

Hej! Jag hoppas innerligt och väl att ni alla har en fantastisk dag. De har jag iallafall -  det är ju lov! Trots att mitt lov innefattar två timmar plugg varje dag så kunde jag inte varit mer tacksam. Jag är helt slut, lovet blir min chans att jobba ikapp, samt spendera massor av tid i stallet. Förhoppningsvis blir det lite tid över till att träffa vänner och blogga. 

Igår hade jag lite ångest över att jag missade pay&jumpen på min gamla ridklubb. Det var pay and jump i deras fräscha stora ridhus och många vänner och bekanta deltog. Önskar att jag hade tagit mig i kragen och deltagit, det hade varit så kul. Nu blickar jag istället framåt och har bestämt mig för att delta nästa gång klubben ska ha pay and jump. Ingen idé att gråta över spilld mjölk!

I brist på information att dela med mig av så tänkte jag svara på lite frågor från en sån där klassisk lista som jag hittade på söta Tildas blogg (http://nouw.com/tildaljunggren), la in någon egen fråga men let's get started:

Vad heter din häst? - Mina hästar heter Walewijc's Noortje (kallas för Nora) och Sjiekste. 

Har du ponny eller häst? - En av varje.

Är det din häst eller din medryttarhäst? - De är båda mina egna.

Hur gammal är hästen? - Nora är 16 och Sjiekste är 15. 

Om din häst var en människa, skulle den vara din bästa vän då? - Absolut! De är mina bästa vänner nu med. 

Har du ramlat av nån gång? - Japp

Hur många gånger i veckan rider du? - Så många som möjligt.  

Har din häst varit ridskolehäst? - Nej, de är båda tävlingshästar i grund och botten.

Vilken ras är din häst? - Nora är en New Forest ponny. Sjiekste är ett halvblod. Båda kommer från Holland. 

Hur högt är din häst utbildad/tävlad? - Nora är utbildad L:A i både dressyr och hoppning, i dressyr har hon dock bara tävlat upp till L:B. Sjiekste har tävlat i dressyr upp till FEI nivå och i hoppning har han tävlat antingen 130/140 internationellt. 

Vad tycker du din häst är bäst på? - Båda är bäst på hoppning.

Hur mycket betyder din häst för dig? - Allt. Jag brukar säga att min familj betyder allt för mig, och i min familj ingår min hästar.

Tror du att du skulle tröttna på att rida den hästen? - Verkligen inte! De är båda otroligt roliga att rida, till skillnad från många andra så älskar jag att rida erfarna och utbildade hästar som vet precis vad de håller på med. Andra gillar mer gröna hästar, men jag älskar att sitta på hästar som är riktiga läromästare och proffs inom sin gren. Nora har jag haft i fyra år, och jag lär mig fortfarande och har mycket kvar att lära. Sjiekste har jag inte ridit så mycket, så det är spännande!

Hur bra relation har du till din häst? - Dum fråga, men jag har en väldigt nära relation till mina hästar. 

Hur hög är din häst? - 144,9 respektive ca 170-175 cm. 

Har din häst något speciellt tillbehör? - Va? Haha. Hjälptyglar eller vad menar man? Sjiekste har iallafall förbygel/martingal. 

Vad är det högsta du hoppat? - Eftersom jag under hösten knappt ridit sjiekste (vi har två medryttare) så har jag aldrig hoppat honom! Nora har jag bara hoppat en meter med, men högre ska det bli!

Hur högt tävlar du? - Jag tävlar för tillfället inte. Planen är att sätta igång med det asap och då börjar jag på lägsta nivå för D-ponny: 80cm. 

Vad har du för mål med din häst? - Sjiekste vill jag lära känna och bli mer sammansvetsad med. Samt börja hoppa så fort jag får tid att satsa med båda hästarna. Nora vill jag komma igång med igen och hoppa högre med! Vill börja tävla henne igen och vill utvecklas med henne som hoppekipage.

En smutsig sjiekste och jag en solig dag i mars! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback