Det här är INTE okej.

Jag har idag jagats av unga tjejer som sedan förklarat för mig att en tjej uppgett sig för att vara ägare av mina hästar. Hon har svarat på en annons om medryttarhäst och sedan hänvisat till sitt instagramkonto där hon laddat upp ett otal bilder på Nora och Sjiekste, alla stulna från TeamKullenberg och bloggen.
 
Hon fick kontakt med en av de unga tjejerna och de bokade provridning av "en hoppglad c-ponny vid namn Zelda", detta är alltså Nora. Den unga tjejen tog sig dit men på platsen fanns inget stall och hon stod timtals i kyla innan hon liftade hem. Hon hade alltså kunnat råka illa ut och har blivit utsatt för bedrägeri. Dessutom har jag fått över 20 bilder stulna på Nora och Sjiekste, om inte fler, och publicerade helt utan min tillåtelse, vilket strider mot lagen. 
 
Efter att ha försökt kontakta det här accountet så raderades bilderna omgående, men profilen ligger kvar. Efter en lite närmre titt på fallet så visar det sig att det troligen handlar om en konflikt mellan dessa tjejer där hon ena stulit bilderna och uppgett sig för att vara någon annan för att bedra tjejen som sökte medryttarhäst. Trots att tjejen antagligen är ung och inte menade något illa med det här eller förväntade sig sådana här konsekvenser så vill jag att hon, och alla andra, ska veta att detta ändå inte är okej
 
Detta är inte okej på något plan, och det som gör mig mest illa är inte stölden av bilderna, utan det faktum att en ung tjej har bedragits med hjälp av bilder på mina hästar. Jag hoppas innerligt att du som stulit dessa bilder från min blogg och utsatt de unga tjejerna för detta inser hur fel det är och aldrig gör om något liknande.
 
EDIT: Accountet är raderat så jag valde att inte nämna namn i detta inlägg. De unga tjejerna valde jag också att inte skriva ut namn på, men ni vet vilka ni är och till er kan jag inget annat än att beklaga det som har hänt och tacka för att ni meddelade mig. Tusen tusen tack snälla ni! ♥
 
Situationen är under kontroll och det rör sig om en tjej de känner i samma ålder, det är alltså ingen vuxen människa som har gjort detta, men det är fortfarande inget annat än fel. Detta inlägg syftar till att sätta ner foten och förtydliga att något så självklart som att man inte uppger sig för att vara någon annan eller söka medryttare till icke existerande hästar som fejkas med hjälp av bilder på andras hästar aldrig någonsin är okej. Jag bryr mig inte om anledning, ålder eller något annat. Aldrig någonsin okej. Punkt slut.

Katarina

Men oj vad otäckt att råka ut för, för både dig och den lurade tjejen. Man ska vara snälla mot varandra!

2016-05-03 / 14:06:07
URL: http://saganomensaga.blogg.se/
Emelie Andersson

Nä fy fan vad tråkigt! Jag kan inte förstå hur vissa människor beter sig! :o

2016-05-04 / 11:23:55
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback