Liebster awards

Jag läste om denna lilla utmaning och blev nominerad via TeamRS blogg. Det går ut på att man ska besvara elva frågor som man fått av den personen man nominerades av. När man har besvarat dessa så ska man göra elva nya frågor och nominera fler. Nu kör vi!

1. Hur många gånger har du trillat av? - 23 gånger, varav 13 från Nora... haha.

2. Vad heter din favorithäst och hur gammal är den? - Mina favorithästar heter Walewijc's Noortje och Sjiekste. De är 17 respektive 16 år gamla.

3. Hur länge har du ridit? - Jag har ridit i sju år.

4. Din bästa sommarupplevelse? - En av mina bästa hästrelaterade sommarupplevelser var när jag och pappa red ut tillsammans på varsin egen häst för första gången. Det var en dröm vi haft länge som gick i uppfyllelse, magiskt var det! 

5. Föredrar du hoppning, dressyr, terräng eller någon annan gren? Varför? - Jag föredrar hoppning då jag tycker om fart och lite "action". Dessutom är det mina hästars favoritgren och de har därför lärt mig att tycka om det ännu mer då deras lycka smittar av sig på mig.

6. Värsta avramlingen du varit med om? - Usch, jag har tyvärr många hemska minnen från avramlingar som antingen satt sig på psyket, skadat mig fysiskt eller både och. De värsta skadorna jag har fått är brutna revben, fraktur i foten, stora sår över rygg, mage och arm, och hjärnskakning.

Den som satt sig hårdast på psyket var den som orsakade att jag slog huvudet i marken och blev medvetslös innan jag släpades efter. Hela den kvällen var så obehaglig. Jag fumlade mig gråtandes hem i mörkret efter att den andra tjejen som föll av "väckte" mig. Jag var yr, illamående, ofantligt trött, svimfärdig och det svartnade konstant framför ögonen. Jag kunde inte fästa blicken nånstans utan att det svartnade. Efter en tripp till akuten så gick dock allt bra, men det var en fruktansvärt obehaglig kväll.

7. Vem är din bästa kompis, människa som djur? - Jag har många fina människovänner, likaså djurvänner. En av mina närmsta människovänner med blogg är den här tjejen, kika in för läsvärt material.

8. Vad gör att du vill hålla på med ridsporten? - Bra fråga, men för mig tror jag det handlar om spänningen lika mycket som min kärek till djuren. Hade jag inte älskat hästar hade jag inte hållt på med ridning, men farten och glädjen som ridsporten bringar mig betyder minst lika mycket. 

9. Vem är din största idol? - Svårt. Inom ridningen tror jag inte jag har någon, jag är snarare en person som inspireras av flera olika. 

10. Har du tävlat? I sådant fall, vilken är din bästa tävling och hur gick det? - Knappt, ett inlägg om tävlingar är på väg! Ett av mina bästa tävlingsminnen var inte ens från en riktig tävling utan från en pay & jump på Skyrup. Anledningen till att det var den bästa tävlingen var inte p.g.a. att jag och Nora utmanades eller red för vinst (omöjligt att vinna på pay & jump dessutom) utan helt enkelt för att jag kände mig så otroligt självsäker, lycklig och nöjd. En rad problem jag och Nora hade haft tidigare var som bortblåsta och jag kände mig så glädjefylld. Fint minne!

11. Och slutligen vore det kul att veta, hur länge har du läst vår blogg? - Jag har läst TeamRS sen starten, så i några veckor...?

Bilden är tagen från WeHeartIt och en av mina absoluta favorithästbilder. Visst är den vacker?

Så... nu kommer mina elva frågor.

1. Var och när började din "ridkarriär"?

2. Vilken var din första favorithäst och varför?

3. Vad tycker du om att göra på fritiden, utöver hästarna?

4. Vilken är din främsta styrka inom ridningen?

5. Vad behöver du främst träna mer på inom ridningen?

6. Har du en favorithäst nu? Vad heter den?

7. Vilken är din favoritfärg på hästar?

8. Beskriv din favorithäst med tre ord.

9. Beskriv dig själv med tre ord.

10. Kan du nämna någonting du tycker är bra med min blogg? (FinaNora.blogg.se)

11. Har du något mål med bloggingen?

Jag nominerar Tilda, Emelie, Karoline och Erika till att besvara ovanstående frågor och skicka vidare tagen. Du som läser detta är också nominerad, om du vill! 


Tilda Barkselius

Kul att läsa :)

2016-04-05 / 22:06:14
URL: http://fluring.blogg.se/
Erika

Tack! Då får jag ta och göra den då :D

2016-04-05 / 22:16:29
URL: http://monsterasryttarna.blogg.se
Josefine ♔

Vad himla roligt att få läsa! :D

2016-04-06 / 00:00:41
URL: http://jlandgrens.se
Karoline

Nu har jag svarat, jätterolig utmaning :)
Hahaha, dina frågor var så bra så jag kunde inte låta bli att kopiera några av dom ;)

Förstår att det var mysigt den dagen när du och din pappa kunde rida ut tillsammans, vilken dröm!
Älskar att du faktiskt har koll på avåkningarna.. Hahaha!

2016-04-06 / 00:19:29
URL: http://karoline.me
Karoline

Nu har jag svarat, jätterolig utmaning :)
Hahaha, dina frågor var så bra så jag kunde inte låta bli att kopiera några av dom ;)

Förstår att det var mysigt den dagen när du och din pappa kunde rida ut tillsammans, vilken dröm!
Älskar att du faktiskt har koll på avåkningarna.. Hahaha!

2016-04-06 / 00:19:49
URL: http://karoline.me
Karoline

Nu har jag svarat, jätterolig utmaning :)
Hahaha, dina frågor var så bra så jag kunde inte låta bli att kopiera några av dom ;)

Förstår att det var mysigt den dagen när du och din pappa kunde rida ut tillsammans, vilken dröm!
Älskar att du faktiskt har koll på avåkningarna.. Hahaha!

2016-04-06 / 00:19:54
URL: http://karoline.me
Tilda

Åh vad roligt!! Och tusen tack för nomineringen, ska absolut svara så snabbt som möjligt :)

2016-04-06 / 21:37:32
URL: http://nouw.com/tildaochmolly
Emelie Andersson

Så himla fin bild, håller verkligen med dig och tack för utmaningen. Jag ska självklart göra den, så den kommer upp så fort som möjligt :)

sv: ja samma här, jag älskar verkligen att shoppa :)

2016-04-06 / 23:08:51
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback