Tittar förbi med goda nyheter

... är precis vad jag gör! Veterinärbesöket gick smärtfritt. Sjiekste vaccinerades, såren som kalabaliken orsakade kollades, tänderna likaså. Frågor fick svar och allt känns tipp topp. Båda hästarna har otroligt fina bett och tänder och det behövdes inte ens raspas idag. Veterinären kommer titta förbi längre fram för att raspa i förebyggande syfte, men inget behövdes göra idag. Skönt!
 
Hästarna var friska som nötkärnor båda två och Noras sår såg jättefina ut. Inget att göra, det hade läkt så fint själv och var varken svullet eller ömt. Jag skulle bara rida lite lugnare några dagar för låta det läka, men hon visade inget tecken på hälta eller ömhet. Hur skönt? Det är så härligt att bara få hästarna checkade. Det är ju först nu jag har börjat rida Nora ordentligt efter en lång vila enbart bestående av lättare pass. Att få det bekräftat att hästarna är friska och fräscha känns underbart och jag blir ännu mer taggad på ridningen. Nu kör vi, hörni! Hoppas på att få hoppa lite till nästa helg... ♥ 
 
Hur har er måndag varit? Allt bra med era pållar? 
 

Idag var veterinären här... Och allt är super med båda hästarna! Friska och fräscha i båda kropp och mun. Så härligt att få det bekräftat 💙 (ursäkta mitt hesa rop i den här videon, jag höll på att återhämta mig från en vecka med halsfluss...) #teamkullenberg

Ett filmklipp publicerat av 🇸🇪Team Kullenberg 🇸🇪 (@teamkullenberg) Apr 4, 2016 kl. 9:41 PDT


Tilda

Åh vad härligt att allt gick bra! Så glad för eran skull att dom mår bra. Måste bara säga hur bra din blogg är! Älskar den verkligen finaste du! <3

Sv. Tusen tack för alla fina och värmande kommentarer du skriver. Du gör mig så otroligt glad :)

2016-04-04 / 19:55:46
URL: http://nouw.com/tildaochmolly
Natalie Honkonen

Så kul att allt gick bra hos veterinären! Kramar

2016-04-04 / 20:05:10
URL: http://nouw.com/nataliehonkonen
Emelie Andersson

Vad roligt med sådana glada och fina besked :) Måste ju kännas väldigt skönt!


sv: Han hade rullat sig när jag tog bilden lilla skitgrisen ;) och det var skönt att hinna med så pass mycket trots att man jobbade.

2016-04-04 / 20:23:00
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Karoline

Gud så skönt att allt var bra, finns ingen bättre känsla än det :)
Vågar knappt skriva det men med våra hästar är det bra, imorgon ska tid bokas för tandkoll!

2016-04-04 / 22:46:48
URL: http://karoline.me
Tuva Björnwall

åh vad skönt!!

2016-04-05 / 07:13:15
URL: http://nouw.com/tuvabjornwall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback