Svar på frågestunden #1

Detta är del ett av frågestunden. En del två kommer göras i veckan men nya frågor är fortfarande välkomna. Ställ en unik fråga och få en kommentar på din blogg i gengäld. Dina frågor ställer du här.

Hur länge har du hållit på med ridning? - Jag började rida när jag var två år gammal men började inte rida regelbundet förrän jag var nio år och brukar därför räkna från när jag var nio, så i sju år.
 
Vad fick dig att börja rida? - Som liten älskade jag hästar och red redan som två-åring på ett ställe där man kunde hyra häst. Där ledde mamma och pappa mig ut i skogen och så småningom kunde jag rida själv. Sen har mina grannar alltid haft hästar så när jag var yngre red jag och min syster, samt pysslade om, deras shetlandsponnysar. 
 
Jag började rida på riktigt som nioåring då jag började på ridskola. När jag kom till ridskolan hade jag redan grunden och behövde alltså inte börja från noll utan fick lära mig att galoppera och så direkt. Anledningen till att jag började på ridskola var att min bästakompis i klassen hade börjat och undrade om inte jag också ville göra det, och det ville jag! 
Jag och ponnyn Lykke. På bilden är jag två år och några månader :).

Vad är det modigaste du gjort inom hästar eller ridning? - Det modigaste jag har gjort inom ridningen är att fortsätta rida. Jag har varit med om hemska avramlingar som lett till frakturer, brutna revben och medvetslöshet. Att fortsätta efter alla gånger jag har blivit så rädd och skadat mig anser jag är modigt. Jag är inte helt orädd inom ridningen, men jag har mina anledningar. Är ni mer intresserade av detta så kan ni söka på nyckelord i sökrutan.
 
Vad är målen med dig och Nora? - Mina kortsidiga mål med Nora för denna vår skrev jag i ett inlägg för inte allt för längesen, läs om detta här. Överlag så är mitt mål med Nora att ha så roligt som möjligt. Hon var min första egna ponny och jag vill utvecklas med henne, träna och tävla, men jag har inte ett stort mål som att tävla SM eller vinna en nationell tävling. Jag har små mål för att leda oss framåt, t.ex. så vill jag tävla och utifrån vart jag befinner mig så sätter jag upp mål för att utvecklas. 
 
Med Nora vill jag ha som roligt som möjligt, och för att nå det målet så har jag då delmål. Ett sådant mål kan vara att starta en viss klass innan årets slut eller hoppa en bana på en viss höjd, just för att det är sånt vi tycker är kul. Bara för att jag vill ha så roligt som möjligt så betyder inte det att jag bara vill skritta i skogen, nej, vi tycker om att träna och hoppa! :)
Och sen, kan du inte göra en presentation på Nora, för jag hittar ingen? - Bloggens design är väldigt inaktuell och dålig, planerna är att den ska göras om från scratch så snart jag har en headerbild med båda hästarna, då ska det vara lätt att hitta presentationer etc. Kort presentation av Nora:
 
Nora, eller Walewijc's Noortje som hennes fullständiga namn är, är en holländsk import f.98. Nora är en New Forest ponny, kategori D. Hon har full New Forest stam och är en hoppponny enda in i rötterna! Hon brinner för hoppningen och hoppade enstaka hinder på 135 med den förra ägaren, vad hon har gjort dessförinnan vet jag tyvärr inte. Nora är utbildad LA hoppning och LA dressyr och har bott hos mig sedan 2010. Nora är min första egna ponny och är en tjej med mycket energi, egen vilja, motor och glädje.
 
Absolut finaste hästen du vet? - Nu är jag otroligt tråkig, men mina hästar Nora och Sjiekste är de finaste jag vet! 
Hur ser din drömhäst ut? - Jag äger mina drömhästar men om jag inte får säga dem så är min drömhäst en stor häst på 175cm +, mörkbrun med stjärn och långa ben. Gärna maffig som ett engelskt fullblod eller halvblod. Låter lite som Sjiekste va? Haha... Nora har mer av en ponny-look, men sötare ponny finns inte!

Del två kommer på fredag. Glöm inte att ställa era frågor här.
Följ oss på instagram på TeamKullenberg. Ha det!

Emelie Andersson

Åh vad roligt att få läsa, kan säga att din drömhäst typ låter likt min om jag inte fick välja min egna häst då såklart! :)

sv: Ja det var verkligen en rolig tisdag :) Tack så mycket, vad snäll du är :)

2016-03-16 / 15:48:27
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se/
Tuva Björnwall

kul att läsa, jag har också min drömhäst, haha ;)

2016-03-16 / 16:43:39
URL: http://nouw.com/tuvabjornwall
zuzanna

Alltid roligt med frågestund! :D Hoppas du har haft en bra dag! :)

Sv; Ja verkligen, prestationsångesten är jobbig! :/

2016-03-16 / 17:21:21
URL: http://nouw.com/zuzanna
jessy

Roligt att läsa :D

2016-03-16 / 18:11:25
URL: http://jessygunnarsson.com
Tilda

Åh vilken gullig bild! :)

2016-03-16 / 19:47:39
URL: http://nouw.com/tildaochmolly
Erika

Super kul att läsa, speciellt för mig som är ny har på din blogg!😉

2016-03-16 / 20:38:47
URL: http://nouw.com/erikaas
ISABELLA

Kul läsning :)

2016-03-16 / 21:38:03
URL: http://isabella.vione.se
Josefine ♔

Roligt att få läsa dina svar! :)

2016-03-17 / 12:20:42
URL: http://jlandgrens.se
jessy

Vilken söt bild :D

2016-03-17 / 19:01:01
URL: http://jessygunnarsson.com
Tilda Barkselius

Kul att läsa :)

2016-03-17 / 19:27:44
URL: http://fluring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback