5 konstiga saker hästmänniskor gör

Hur många kände ni igen er i? Ta dem med en nypa salt - alla passar inte in på alla! 
  • Smakar hästmat - Tjejer och killar, varför gör vi detta? Jag är en av fåtal som inte smakar på hästmaten men jag är också den enda hästmänniskan jag kan komma på som inte smakar på betfor, pellets och hästgodis. Maten är till för hästarna, det är inte meningen att vi ska tycka det är gott...
  • Pratar bebis-språk med ett djur på ett halvt ton - ... vad ska jag säga? Hästar är ju bara för söta ibland för att man ska kunna låta bli att kalla dem löjliga smeknamn och pitcha rösten, hehe.
  • Ponnyryter - "ponnyrytet" är något jag och min vän kallar rytet framförallt ponnyryttare gör vid ridning. Tvekar hästen innan hindret? Är den motstridig och bångstyrig? När du tror det är kört och hästen antingen kommer vägra eller förstöra arbetet så du måste börja om - RYT!
  • Ängel på marken, monster på hästryggen - Jag är en ständigt trevlig och snäll person tills jag sätter mig på hästryggen. Ordet "monster" var mest för att visa kontrasterna, givetvis är jag aldrig elak mot nån annan människa. Däremot är jag väldigt rädd om min häst och när folk kommer för nära med sina hästar eller upprör min häst på annat vis så är jag inte rädd för att säga till och mitt resting bitch face kan ge dödande blickar - det avslöjar alltid hur jag känner på insidan när någon upprör min häst. Tack och lov är jag inte ensam, kanske känner till och med du som läser igen dig?
  • Behandlar hästarna som högheter och glömmer oss själva - Medan mina hästar har tjocka täcken med hals för att klara 20 minus, får massage och träffa kiropraktorer, får käka hö i boxar med 50 cm spån så fort snön faller och himlen mörknar, varje dag putsas och ryktas tills de skiner, för mat av högsta kvalité och på gränsen till för många pussar så står jag varje vinter med mina köldskadade tår, snorig, hungrig och iskall och plockar deras skit. Det är inte alltid glamoröst, men vi hästmänniskor tenderar att behandla våra pållar som kungar, eller vad säger ni?

Josäfin Andersson

haahhaha standard att smaka hästmat och godis ju hahah!

2016-05-05 / 16:13:44
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Amanda & ridtravaren Lilleman

he he... heheeee... (känner absolut inte igen mig, inte alls ;)

2016-07-14 / 20:35:01
URL: http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback