Intervju med Alma!

1. Hej Alma, berätta lite om dig själv!
 Hej! Alma heter jag och jag är en hästälskande-tjej son rider två gånger i veckan på Viarps rid- och körklubb (VKRK) och har gjort det i snart fyra år. Jag älskar även att pyssla, fotografera, resa och läsa, men ridningen är nummer 1! Jag är en pratglad tjej som älskar sina vänner, hoppas vi ses!

2. Vad har du för relation till hästar? Berätta om din favorithäst!
Jag rider på ridskola så därför träffar och rider jag många olika hästar, men min absoluta favorit heter Mairtin Og, men han kallas för Martin. Han är en D-ponny och borkfärgad. 

3. Vad är ditt mål? Hur ska du göra för att nå det?
Jag vill tävla mycket med Martin under höstsäsongen, komma upp en bit och tävla högre höjder. Jag ska tävla mycket på träningstävlingar, och sedan öva på höga höjder.

 
4. Och dröm?
Min dröm är att jag ska kunna tävla högre än lokalt för min klubb, med ridskolehäst. Eftersom jag inte har någon egen häst blir det lite svårt att åka ut på högre tävlingar, men jag ska träna ändå! :)
 
5. Tävlar du? I såfall, vilka klasser?
Jag har tävlat några klubbtävlingar, men inte så många.
 
6. Varför gillar du Martin så mycket? Varför är han speciell?
Martin är en sådan underbar häst och jag älskar HONOM, inte för att han är rolig att rida. Såklart älskar jag att rida Martin, men jag älskar precis lika mycket att vara med honom och pyssla om honom. Martin är väldigt nyfiken på vad jag gör och hälsar alltid på mig när jag kommer. Han står inte och äter som de flesta hästar, utan är lite "social" ;) . Därför älskar jag dig, Martin. 
 
7. Vilket är ditt bästa hästminne?
 Mitt bästa hästminne hände ganska nyligen faktiskt, den 14 juni var det sista ridpasset för säsongen (skolavslutningen var innan, därför kommer jag ihåg datumet ;) ) och då hade vi höjdhoppning. Min ridlärare höjde det sista hindret ända upp till 110 cm och det klarade Martin & jag! Jag var helt salig ;). Det kändes som att flyga och jag visste att vi skulle klara det, för jag litar helt och hållet på Martin. 
 
8. Värsta hästminnet?
Värsta hästminnet? Hm, det var nog när jag trillade av på gymkhana, skrapade upp hela axeln och fick ett stort blåmärke. Usch, då blev jag riktigt rädd (hästen stack med mig, hon tyckte det var så kul med gymkhana). Jag flög rätt in i bommen och ville typ aldrig mer köra gymkhana, fast det gjorde jag såklart ;).
 
9. Vad vill du tillägga? 
Det var riktigt kul att få vinna och köra en intervju här! Jag är ledsen att det tog lite tid, men jag är faktiskt på Rhodos för tillfället... ;) 
http://bisou.bloggplatsen.se/
http://lifewithhorses.devote.se/
Uppdateringen är seg p.g.a semester, men kommer när jag är hemma igen! //Kram och hoppas vi ses! :) ♥ 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback