Sommar, sol och Falsterbo


Hoppas ert sommarlov hittills varit skönt, det har mitt iallafall. Jag är nyligen hemkommen från en välbehövlig solsemester där jag bara fått vara carefree och återhämtat mig efter en hektisk vår så jag är full av ny kraft, energi och motivation till allt som gäller häst, inklusive bloggen. I torsdags begav jag mig till Falsterbo Horse Show. Det är något speciellt med att varje år vara där. Det är en så himla härlig atmosfär, toppen shopping och fantastiska ryttare. Under torsdagen gick det i hoppväg kval till fredagens grand prix, NAF Five Star Magic Pony Grand Prix, nån unghästfinal, en warm up och stiftelsen FHS pris. Alla klasser roliga och lärorika, men det som inspirerade mig mest var ponny grand prixen. Så sjukt duktiga ryttare i unga åldrar som alla var otroligt talangfulla, de har en sån känsla för ridningen och deras dedikation till sporten smittar verkligen av sig på mig.
 
Självklart bjöd även mässan på en del shopping. Jag började skriva upp vad jag köpt i detta inlägg men med bilder så blir inlägget lite väl långt, så därför kommer ett separat inlägg med mina inköp, tycker sånt är rätt mysigt att läsa så vänta er ett inlägg om mina inköp nu i dagarna. 
 
Annars då? Båda hästarna är friska och glada. De reds och hölls igång även när jag var utomlands och särskilt Sjiekste börjar bli riktigt fin. Han har jobbat hårt under våren och även jag har ridit honom stundvis vilket har varit otroligt roligt, utvecklande och lärorikt. Nora har lite kvar innan hon är i den formen jag vill ha henne - 100% tävlingsredo. Så vill jag alltid ha henne, oavsett om jag tävlar eller ej, men jag har träning nästa torsdag och bra folk och tränare kring oss som hjälper oss framåt så om bara några veckor tror jag vi kommer vara i full form.
 
Dessutom har vår fina stallkatt fött fyra små kattungar denna våren. Så himla mysigt, och de växer så det knakar! Får egna, unika personligheter och blir lekigare och mer sociala. I skrivandets stund är de 7-8 veckor gamla och så himla goa. Stallet har dessutom fått en liten renovering, väggen murats upp, målats om, plankor har bytts om. Nu den kommande veckan ska vi tvätta stallet igen efter en geggig vår och måla på ytterligare ett lager färg samt mocka ut bäddarna. Himla fräscht! Hästarna är också duschade och friserade. Klippte både man, svans, pannlugg och hovskägg innan jag åkte så de såg riktigt fräscha ut och testade silverschampoo från K9 på Noras vita partin vilket did wonders! Hon blev så vit att det knappt gick att fotografera för att kameran bländades så av hennes bläs, man, svans, ben osv. Haha, det kallar jag ett bra resultat!
 
Planerna med bloggen är att komma igång igen med några inlägg i veckan till att börja med. Jag tycker ju det är himla roligt och inspirerande och dessutom är det så himla bra att "föra dagbok" över hästlivet och dagligen analysera sina ridpass. Jag finner det så himla givande. Jag hoppas att ni läsare än en gång vill följa mig och mina hästar här på bloggen. Jag har massa planer på hur jag ska göra denna blogg så bra som möjligt och tror verkligen att ni kommer uppskatta de förändringarna ni med. Vi hörs så snart som möjligt! Har massa inlägg på gång, stor kram till er alla! ❤︎


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback