Duktig häst gör det lätt att sätta krav ♥

         
idag låg hästarna och myste i solen när jag kom ut, härligt med vårkänslor!

Idag var jag tuff mot Nora. Glömmer nästan själv att hon inte är helt igång just för att hon är så stark och uthållig. Hon har så mycket vilja i kroppen att det blir lätt för mig att vara noggrann och sätta krav. Idag red jag och Madeleine otroligt länge. Vi skrittade ut på hårt underlag både innan och efter passet och på banan red vi markarbete med bomserier. Utifrån Noras form var hon fantastisk, bara galoppen blev problematisk. Hon studsade och blev förbannad när jag försökte hålla ihop henne, galopperade i en rasande fart och hoppade rundor.
 
I slutet bestämde jag mig bara för att det skulle gå, fick mjölksyra i hela kroppen och fick rida med varenda muskel och lyckades samla ihop henne och hon gick så jäkla bra! Hon bar upp hela sig trots att hon var helt slut efter det långa och minst sagt krävande passet. I högervarvet gick det lite fort, aint gonna lie, men vi båda gjorde vårt bästa och hon rörde sig så rent. Efter den lyckade galoppen gick hon felfritt i traven. Mjuk och fin i kroppen, framåt och nöjd. Imorgon ska Nora skrittas ut helt kravlöst, vill inte trötta ut henne så tänkte även rida ut och ha kul på lördag. Sen på söndag trimmar vi igen och sen påbörjar nästa veckas schema. Snart är vi tillbaka! Bara någon vecka kvar till första hoppträningen, är minst sagt taggad. ♥

Tilda

Åh vad ni är grymma! Startade min morgon med att läsa ikapp dina inlägg, så mysigt att ha dig tillbaka finaste <3

2017-03-18 / 10:56:45
URL: http://nouw.com/tildakarlsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback