Påskdagen



Halloj, hoppas ni alla mår bra och har en härlig påsk :). Här har det ekat tomt sen i måndags, men det har faktiskt gått jättebra för mig och Nora! Vädret har varit kanon så jag har både ridit ut och trimmat på paddocken. I fredags så red jag ett underbart dressyrpass! I början var Nora sjukt spänd, hoppade till för allt och gick tre meter in på spåret för att inte bli uppäten av allt farligt. För mycket vårkänslor antar jag, blir så här varje år. I varje fall så bestämde jag mig för att verkligen rida igenom henne. Jag red tills svetten rann kring mig, Gud vilket pass! Men det var verkligen värt det! Till sist tittade hon inte på något, utan kom ner i en avslappnad form och pinnande på bra. Bästa dressyrpasset på väldigt länge!

Igår hade jag fullt upp hela dagen, då fick Nora vila. Idag har det varit TJUGO grader i skuggan här hemma. Helt galet varmt! Jag red ut en underbar runda med Nora, och pappa som följde med på cykeln ;). Stackarn! Måste hitta en ny häst till honom. Några tips? Han är helt orädd och lugn, dock relativt orutinerad. Har ridit till och från i princip hela livet och önskar en stor och stabil häst. Hör gärna av er! Tillbaka till uteritten, Nora var så galet pigg som vanligt, hon travade heeela vägen förrutom när vi galopperade, och dessänger jag utan någon som helst överdrift! Det var väldigt mysigt med vackra rapsåkrar, grönt i naturen, gassande sol och långa grusvägar. How lovely! I onsdags red jag också ut, tror aldrig jag galopperat så fort! Eller tja, nån gång kanske, men tror det kändes EXTRA fort då vi både raceade och Nora gjorde massvis av luftsprång och glädjeskutt. Kände verkligen kraften i den ponnyn, hon är wow.

Imorgon så ska jag avsluta påsklovet på ett härligt sätt, kanske rida ut igen? Trimma på paddocken? Hoppa? Allt är underbart med Nora! Hon är en dröm, pigg, glad, tokig, stark hoppglad, personlig och bara helt perfekt!

emma

fin blogg

2014-04-23 / 15:33:34
URL: http://nattstad.se/realone

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback