Bloggpaus

Jag önskar verkligen att det fanns fler timmar på ett dygn. Tillräckligt med timmar till att plugga, sova, umgås med familj och vänner, rida, vara i stallet, blogga, och bara slappa och titta på film. 

Dessvärre så finns det bara 24 timmar på ett dygn. Åtminstone över 7 timmar vill jag ha till att sova. 8 timmar i skolan. 3 timmar i stallet. 3 timmar att plugga. 3 timmar kvar. 3 timmar som sprids ut på att ta sig till och från olika platser, att äta, att göra sig iordning för olika saker, för att umgås kortare tid, och för att bara ta det lugnt. 0 timmar över till att blogga så länge jag inte tar tid från något annat. Ni måste förstå att jag hade bloggat om jag hade haft kraften, tiden och orken, men det har jag inte. Hur jag än försöker så slutar det alltid med att bloggen antingen tar tid från något annat, eller förblir tom för dagar, och ibland veckor. Jag prioriterar andra saker i mitt liv. Bloggen är inte det enda jag "slutat" med. Jag har slutat med vissa sociala medier, jag träffar nästan aldrig vänner på vardagarna, jag planerar tydligt mina eftermiddagar - och ändå så går det inte alltid ihop. Jag blir ändå stressad. Ni måste förstå att jag inte kan tvinga mig att blogga om det får mig att må dåligt. Det är väldigt tråkigt att det har blivit så, för jag älskar ju att skriva och uttrycka mig i skrift. Jag älskar när ni kommenterar snällt och när det blir som en gemenskap över nätet. Det handlar inte om ett bristande intresse, utan brist på tid.

Som ni förhoppningsvis räknade ut för flera veckor sen så har jag tagit bloggpaus. Just det, paus, jag har alltså inte slutat. Jag kommer inte blogga ett endaste litet inlägg om jag inte känner att jag har kraft eller tid till det. Jag kanske kommer tillbaka redan på jullovet? Eller så dröjer det längre än så. Jag vet inte en. Men jag vet att jag inte slutar med bloggen helt. Jag pausar bara under obestämd tid.

Sjiekste och Nora mår tipp topp bra. Det är helt underbart att ha dem precis utanför fönstret. En dröm som jag haft i så många år. Vi har skaffat stallkatter, ungar än så länge. Hur mysigt som helst. Stallet är dessutom klart sen en tid tillbaka. Härligt! 

Det var allt jag hade att säga. Jag önskar er alla en underbar dag. Vill ni veta när jag kommer tillbaka utan att behöva klicka in här varje dag? Följ mig på bloglovin' eller blogkeen (heter det så?) så får ni en notis när jag skrivit ett nytt inlägg. Sök upp "fina Nora" och välj prenumerera så kommer ni garanterat inte missa något, kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback