Vårdagar i stallet

Godmorgon! Eller godförmiddag kanske jag ska säga? Nåväl, hemma på gården så skiner solen och fåglarna kvittrar. Jag blir helt lyckligt av att vi närmar oss sommaren med stormsteg. Skolan må stressa mig, men snart är den över! Jag längtar något obeskrivligt, tänk att jag aldrig mer kommer återvända till grundskolan. Den 10:e juni kommer bli den bästa dagen i mitt liv hittills, en sån befrielse att gå ut 9:an efter tio år i grundskolan. 

En stor del av min lördag spenderades på ett av de bästa ställena på jorden: stallet! Pappa red ut sjiekste och efter det så tränade jag mamma på Sjiekste. Därefter så friserades hästarna, både pannlugg, man, svans och hovskägg klipptes. Sjiekste som fyllt år firades alltså på bästa tänkbara sätt med långa galopper och mys i stallet. Han stod och sov under tiden vi friserade honom!

Idag står plugg, uteritt och hämtning av höbalar på schemat. Fullt upp med andra ord och jag ska sätta igång direkt. Vi hörs senare!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback