Dagens fråga 22/4

Zuzanna frågade: Hur började du rida, och hur skulle dit liv se ut om du inte red? Hade du gått i någon annan sport då?
 
Svar: Hur jag började rida har jag skrivit i detta inlägg, men tänkte klistra in vad jag skrev, frågan var varför jag började rida:
 
"Som liten älskade jag hästar och red redan som två-åring på ett ställe där man kunde hyra häst. Där ledde mamma och pappa mig ut i skogen och så småningom kunde jag rida själv. Sen har mina grannar alltid haft hästar så när jag var yngre red jag och min syster, samt pysslade om, deras shetlandsponnysar. 
 
Jag började rida på riktigt som nioåring då jag började på ridskola. När jag kom till ridskolan hade jag redan grunden och behövde alltså inte börja från noll utan fick lära mig att galoppera och så direkt. Anledningen till att jag började på ridskola var att min bästakompis i klassen hade börjat och undrade om inte jag också ville göra det, och det ville jag!"
 
Som svar på resten av din fråga så tror jag att jag åtminstone hållit på med någon annan sport upp till nian. Under nian och nu i ettan har det varit så mycket med plugg så hade jag inte ridit hade jag säkert umgåtts mer med vänner och lagt mer tid på det. Samtidigt är ridningen och hästarna en så viktig del av mitt välmående under stressiga perioder, och därför tror jag att jag hållt på med någon annan fysisk aktivitet. Jag tycker det är rätt kul att springa, så hade jag inte gått på någon sport hade jag nog tränat på så vis.
 
Hoppas du blev nöjd med ditt svar på din fråga!
 
Trevlig helg kära läsare, imorgon hörs vi som vanligt igen!
Sjiekste blir bara bättre och bättre på att posa, tycker ni inte det? ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback