Låt mig presentera: Mio!

edit: Men gud! Jag är bortrest och detta inlägg skulle kommit upp i förgår men tydligen hade jag schemalagt det till den 30/11 istället för 30/10. Suck, helt mitt fel med andra ord. Bättre sent än aldrig! Mer blogging imorgon, puss!
Söt va? En liten mini Smilla.
Ni trogna bloggläsare som följt med ett tag är ju bekanta med stallkatten Smilla. Efter att hon blev ensam i vintras så har vi länge letat en till katt och i september åkte vi och hämtade hem världens goaste Mio. Den lilla krabaten är liksom Smilla vit och svart men hans nos är betydligt skarpare rosa och han är mer vit än vad Smilla är. Så himla kul med en till stallkatt! Han har sedan dag ett varit en otroligt social, nyfiken och tuff grabb och han lever loppan i stallet. Att leka i lövhögar, jaga sin egen svans och springa efter Smilla är några av hans favoritsysselsättningar, för att inte glömma att äta. En riktig kulmage har han, haha, och han växer så det knakar, så är det ju med kattungar! Till våren hoppas jag på fler kattungar, undra hur många katt-kossor vi kommer ha på gården då?
 
Har ni stallkatter i ert stall?

Elin

Stallkatter är verkligen så himla mysigt! I vårt stall har vi den lata tjockisen Findus, herren på täppan Sixten och blyga lilla Saga som smyger omkring :)

2016-11-05 / 17:38:20
URL: http://liveloveride.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback