Oranget?

Jag har ju verkligen fetdissat allt i hästutrustningsväg i grälla färger förut och mitt mest vågade schabrak är mitt ljusblå HV Polo, ja, ni hör ju själva. Lila, limegrönt, gult och ceriserosa är bara några av de färger som är bannlysta från hästarnas garderober, men what about oranget? Trodde aldrig jag skulle tycka om den färgen i hästutrustning, och det är otroligt sällan jag tycker det nu med, men när vi var på Evidensias Djurklinik för att hämta Noras hibiscrub och sårspray så passade jag och mamma på att kika in i deras lilla butik. Där hängde ett oranget schabrak från Hansbo, helt utan logga men oranget med grym passpoal och var så snyggt.
 
Alltså, vad händer? Jag avskyr ju allt färgstarkt, men detta schabrak gav mig inte bara höstfeels utan även Hermès-feels. Riktigt snyggt var det. Köpte inte det och hittar inte det på nätet men sen dess har jag börjat googla lite på oranga schabrak och funderar på om jag skulle våga vara modig nog för att införskaffa mig ett? Hermès har ju ett schabrak som ligger på 3500kr. Saftigt. Men snyggt är det, de har verkligen lyckats att få oranget att se stilrent ut. Vad tycker ni? Onödigt eller värt det?
Schockemöhle har ju också sitt nästintill ikoniska orangea schabrak, men jag ogillar verkligen att kanten är grå. Nyansen av oranget är också avgörande, tomatoranget som lutar för mycket åt rött kommer inte i närheten av mina hästar. Det får inte heller vara en mellanfärg mellan gult och rött. Nej, oranget ska det vara! Hittar ju inget snyggt vinrött schabrak och vill ha en höstig färg, så vad säger ni, ska jag kanske införskaffa mig nästa orangea schabrak jag stöter på? Hade det inte kunnat vara fint på Nora? Sjiekste är nästan svart nu (vinterpälsen som växer) så han hade nog varit cool i oranget med, men just nu är det Nora som behöver ett nytt schabrak. Hade ni vågat? 

Allt är bra med hästarna och Nora blir bättre och bättre. Så härligt att se resultat. Längtar efter att rida henne, hon är jättepigg och trippar och kastar sig irriterat på promenaderna när jag inte låter henne springa. Ska bli kul att trava igång henne sen. Hon skrittas ju varje dag nu, flera gånger om dagen, så jag går nog direkt till att jogga henne i traven när jag får rida igen. Pencillinkuren är nästan klar och svullnaden är gone. Nu ska vi hålla oss friska resten av året! Bara jag som är rejält sjuk nu, vilket är anledningen till att bloggingen uteblev. Imorgon är det ny vecka och jag måste ta igen massa saker jag inte hunnit med när jag varit sjuk, kommer även komma igång med bloggingen då. Har massa inlägg på lager men har som sagt inte haft orken. Ses snart!

Lina

För några år sedan var typ allt jag ville ha det orangea schabraket från Schockemöhle men jag köpte det inte.. ;) Som tur va känner jag nu då jag kommit över orangea schabraket. Men köpte faktiskt ett oranget schabrak från Hööks. Det var riktigt snygg med blå kant och det kostade typ 100kr bara!!

2016-10-02 / 13:13:26
URL: http://nouw.com/linastroom
Erika

Helt ärligt tror jag att orange hade passat jättebra på Nora. Dock tycker jag att 3500kr är lite väl dyrt, hehe. Men det är ju snyggt!

2016-10-02 / 18:03:25
URL: http://monsterasryttarna.blogg.se
Tuva Björnwall

Orange är ju såå snyggt!!

2016-10-02 / 18:12:33
URL: http://nouw.com/tuvabjornwall
Nicole

Åh, älskar orange!!

2016-10-02 / 20:33:18
Amanda

Jag tycker orange är döläckert!! särskilt nu på hösten. Min häst är typ orange så det är nog inte så snyggt på han dock, hehe ;)

2016-10-02 / 23:13:28
URL: http://nouw.com/brieditiseventing
Divorce your horse

Starka färger kan vara riktigt snyggt ibland :)

2016-10-03 / 09:11:43
URL: http://divorceyourhorse.se
Tilda Barkselius

Riktigt cool färg måste jag säga!

2016-10-03 / 19:21:42
URL: http://tilda.vione.co
Ridskoleryttarna

Haha, fast schabraket var ju halet snyggt!!
Du får jättegärna gå in och kommentera frågot till vår Q/A på bloggen, skulle vara såå snällt!
Många kramar från oss, ridskoleryttarna! <3

2016-10-03 / 21:30:55
URL: http://nouw.com/ridskoleryttarna
Emma

Jag köpte ett oranget pessoa förra året, kolla in det! Supersnyggt och lite billigare än det du har hittat ;)

2016-10-30 / 09:06:26
URL: http://monsterasryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback