Bortglömda dagar och tävling

Min fina ♥
Men gud hörni, var har de senaste dagarna tagit vägen egentligen? Helt plötsligt är det söndag kväll och jag sitter med tända ljus i vardagsrummet och inser att jag inte bloggat på dagar. Ursäkt? Jag har faktiskt ingen. Känner till och med nu i skrivandets stund att jag har svårt att koncentrera mig. Jag har helt enkelt inte känt för att blogga.
 
Känns som att mitt bloggande inte kommer gå framåt igen förrän efter "mina höstinköp" inlägget, haha. Alla paket har inte ens levererats än men allt är skickat och kommer i veckan så senast lördag publiceras det efterlängtade inlägget. Det är såå fina grejor hörni! Har lite kvar att köpa i höst och kommer antagligen shoppa mer framåt vintern men det jag hittills införskaffat är så fint. It really gets me into höst-mood. Har ni köpt nåt fint inför hösten?
 
Nora har inte alls gått som planerat de senaste dagarna. Jag har antingen inte varit hemma, känt mig krasslig eller varit utslagen av allergiska reaktioner. Trist, men imorgon är det en av mina favoritdagar och jag ska kickstarta veckan med att rida igenom Noris ordentligt så att hon är mjuk och redo inför veckans utmaningar.
 
Idag var jag på min gamla ridskola och kollade på en hopptävling. En ny ridskola har etablerats, stallet är renoverat, ny verksamhetsledare, alla hästar har flyttat och bytts ut med nya. Det gjorde lite ont i hjärtat att se då jag alltid är så väldigt nostalgisk när jag besöker gården, men en sådan uppfräschning kanske var precis vad som behövdes. Som tur är så har de gamla verksamhetsledarna flyttat sin verksamhet till en annan gård och har med sig de trogna gamla hästarna. Hästarna har det super och jag tror de alla tycker det är skönt att de nu bedriver verksamhet i mindre skala.
 
Dagen gjorde mig inte alls överväldigad, utan tvärtom kände jag "det där hade jag och Nora lätt kunnat göra bättre". Inte på ett spydigt eller överlägset sätt, utan på ett sätt som triggade den galna vinnarskallen jag är och gjorde mig supertaggad. Idag har jag spikat ett mål jag haft i huvudet och imorgon kommer ett inlägg om det. Lugn, inlägget kommer inte vara nån bibel, men jag tycker ni ska veta mitt mål för att kunna följa min resa. Det är ett litet mål som ligger nära i tiden, spännande!  
 
Hoppas innerligt er vecka varit härlig, och om inte så laddar vi om till imorgon. Som man säger - ny vecka, nya tag. Nu kör vi! 

Tuva Björnwall

tiden går verkligen så fort nu, haha :)

2016-09-12 / 15:37:48
URL: http://nouw.com/tuvabjornwall
Josefine

Oh! Ska bli roligt att få se dina höstinköp :D

Sv: svarar direkt här så der du mitt svar direkt ;) Haha jaså?! Den är en dröm den sadeln verkligen!! Sadeln köpte jag som sagt av min kollega, för betydligt mycket mindre än vad den kostar ny, haha. Ny kostar den skönheten typ 24000kr. Men det bästa är ju att den passar ALLA hästar. Den är omvärmningsbar så sadel kommer man ju typ aldrig behöva köpa en ny igen😍😂

2016-09-12 / 15:58:34
URL: http://jlandgrens.se
Tilda Barkselius

Ibland behöver en bara lägga bloggen åt sidan för att kunna få tillbaka motivation :)

2016-09-12 / 21:23:32
URL: http://tilda.vione.co

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback