Årets första vårdag

 

Äntligen klarblå himmel och fågelkvitter! Underbart väder idag, solsken och vårkänslor behövdes verkligen efter föregående veckas blåst och regn. Hästarna nu står ute i stallet och vilar efter två superpass. 
Sjiekste kom ut och galopperades och tränade kondition, han var riktigt riktigt pigg och blev väldigt het men det gick bra och han verkar nöjd och belåten nu. Han börjar komma i riktigt fin form nu. Mer muskler sätts över rumpan och överlinjen, han har perfekt hull och blank och fin päls. Även konditionen börjar bli bra. Har ett antal personer att tacka för det, hans medryttare gör ett superjobb samt som jag har fått väldigt bra styr på honom och hans foderstat och allt runtom. Nöjd! Han börjar bli lika sportig och fin i kroppen som han har i somras. Hålls igång sju gånger i veckan med varierad träning, massa kärlek och en foderstat som passar honom perfekt. Alltid lika kul med framsteg!
 
Nora kom ut runt fyra tiden efter att jag vilat och klätt mig varmt, är ju tyvärr rejält förkyld så Nora fick vila igår. För första gången på två veckor var Nora inte het, så himla skönt. Hon slappnade av i vårvädret och sökte sig neråt direkt. Hon kom först ut på en skrittrunda som följdes upp på ridbanan. Hon är inte i lika bra form som Sjiekste än men idag slappnade hon av rejält och sträckte ut ryggen, samt aktiverade bakdelen en hel del. Skönt med lugn häst när jag känner mig så sjuk också, hon stressade bara upp sig vid två tillfällen men lugnade sig snabbt. 

H Fransson

Nora är verkligen SÅ HIMLA SÖT!

2017-06-13 / 11:18:45
URL: http://madeforme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback