Senaste veckan

sööt och lerig Nora från några veckor sedan! Hon har blivit väldigt lurvig, dags att klippa igen!

Torsdagen och fredagen förra veckan var två bra dagar med Nora. Trots att hon var het och studsig som bara den så var hon ändå trevlig att ha och göra med. Avslutade båda de dagarna med att busa på ridbanan. Hon släpptes lös och satt fart i galopp över bommar som låg framme. Fram och tillbaka över samma lilla bom om och om igen, och efteråt lade hon in ett antal glädjeskutt, så himla söt! Jag passade även på att leka lite med henne och hon satt ju iväg i full galopp och slängde med både huvud och framben av lycka när jag sprang åt ett håll med henne efter mig och sedan gjorde en tvärnit och sprang åt andra hållet. Lycklig häst!
 
Helgen var desto lugnare. Började få förkylningskänningar och Nora skrittades bara ut på hårt underlag och jobbades sparsamt på rakt spår. Likadant gjorde vi under måndagen och tisdagen vilket kanske inte var optimalt. Hon hade samlat på sig massa energi och busade som bara den, skuttade runt och ville sätta iväg i full galopp. 
 
Därför valde jag att under onsdagen longera Nora på ridbanan. Hade varit bäst om jag red men orkade faktiskt inte då jag kände mig rejält krasslig. Nora gick faktiskt rätt fint. Hade inga inspänningar eller sådant och longerade faktiskt bettlöst, det gick jättebra. I början var hon en aningens het och blev stressad när jag bad henne att trava, men efter massa skritt och lite trav så började hon slappna av i kroppen. Blev nöjd med henne!
 
Idag är det perfekt ridväder och längtar efter att få sätta mig på hästryggen, dessvärre tycker min kropp annorlunda då jag har en fruktansvärd huvudvärk och kämpar mot förkylningskänningar. Får se vad vi hittar på, men i helgen blir det trim för att tömma ut massa energi och träna konditionen. 
 
Hur har er vecka varit?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback