Vecka 36 ☽

Visst känns det verkligen som höst nu? Känns som hösten kröp sig inpå redan i slutet av juli. Juli och augusti som brukar innebära ljumna sommarkvällar, klarblå himmel och svettiga uteritter byttes i år ut mot 14 grader, lera, skyfall och blåst. En riktig skitsommar rent vädermässigt, så sedan septembers start har det känts som höst på riktigt. Tråkigt för mig som är en riktig sommardyrkare, men det finns inte mycket att göra åt och jag ser så mycket framemot allt roligt denna höst! 
Vecka 36 startade jag och Nora med ett härligt konditionspass efter ett par lugnare dagar då jag inlett hösten med att bli sjuk. Då blev det lugnare pass och en av dagarna när jag var riktigt dålig skrittade vi ut barbacka längs stubbåkrarna. Idag tog vi oss ut mot stubbåkrarna igen men denna gången i snabbare gångarter. Alltid lika härligt. Imorgon följer vi upp med mer lösgörande markarbete.
 
Veckans att-göra-lista:
› Klippa och frisera båda hästarna, detta görs antagligen på lördag.
› Duscha båda hästarna, görs direkt efter de är klippta, alltså antagligen på lördag.
› Hämta hö.
› Boka tandläkare till båda, Sjiekste kollades för ett halvår sen medan Nora som har, jag citerar haha "exeptionellt fina tänder och perfekt bett", snart väntat ett år sedan sist. 
› Röja ridbanan, ogräs och annat som vuxit in ska rensas bort.
 
Sen finns det en hel del mer som kommer fixas nu under hösten, vi ska ha nya lampor till ridbanan, ridhuskort ska fixas, hästtransporten ska besiktigas igen, lite saker ska fixas i stallet. Listan kan alltid göras lång när man har egna hästar och eget stall, men detta är vad som ska försöka hinnas med denna veckan. Happy monday! ♥

Emelie Andersson

Håller med dig om hösten, kylan och mörkret... men men finns som sagt inte så mycket att göra åt det ;(

2017-09-13 / 22:51:56
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback