Långt över förväntan!

Nora idag alltså. Finner inget mer passande ord än WOW! Det här passet bekräftade verkligen att mitt beslut om att börja om från grunden med henne var det bästa tänkbara. Hon har verkligen lyckats bygga mycket muskler på kort tid och får bara och mer energi. Idag överträffade hon mina förväntningar helt galet mycket. 
 
Planen var denna: Eftersom termometern låg på närmare trettio grader och Nora bara skrittarbetats i ca. 2 veckor nu så var planen att jogga igenom henne lite på ridbanan, få lite driv framåt och få henne att slappna av och få upp flåset.
 
Hur det blev istället: Nora var i så sjukt bra form och jobbade i form med aktiva bakben under hela passet! Hon var sjukt avslappnad utan att hänga i handen, bar upp kroppen och ryggen felfritt och bjöd på hennes fina steg som hon har fått så mycket beröm för. Jag hade ingenting att klaga på. Det gick så sinnessjukt bra så till och med Sarah, en kompis som rider Sjiekste, berömde flera gånger. Nora stretade inte emot alls, bjöd framåt (inte bara spring spring utan bar upp bakbenen och gick i form), jag finner knappt ord för att beskriva henne idag alltså. Felfritt, hade ingenting att klaga på!
 
Hon var i så mycket bättre form än vad jag förväntade mig så tog även några varv i galopp. Det var lite jobbigare efter ett så fantastiskt pass med så mycket bjudning och arbete i värmen, men givetvis bjöd hon ändå på en frisk galopp. Lite springig i början men började snabbt slappna av.
 
Jag är verkligen så himla nöjd med både henne och mig. Känner att jag bygger upp en stark och hållbar ponny. Vi har verkligen börjat från noll med skrittarbete och det har byggt henne från grunden. Hon var en stjärna idag och jag ska fortsätta i samma spår. Om några veckor kommer hon vara finare än någonsin och veckan efter nästa vecka tänkte jag börja hoppträna henne. 
Mycket positivitet i detta inlägg, vet inte riktigt hur informativt det egentligen var men det finns ju ingen bättre känsla än när arbete lönar sig. Hur har det gått för er och era hästar idag? Gick passet bra eller mindre bra?

Julia Forsbacka

Nej, gud, grunder är viktiga! Men det är sjukt svårt att hålla sig i kragen och verkligen lägga den där grunden med att skritta i två veckor - så kudos to you! :D

2016-07-24 / 08:10:39
URL: http://forcebacka.blogg.se/
Lina

Det finns ju nästan ingenting bättre än ett ridpass där allt går som planerat!

2016-07-24 / 14:59:53
URL: http://nouw.com/linastroom
Emelie Andersson

Så himla roligt att få läsa detta :) wiho!

Sv: ja det var helt underbart! <3

2016-07-24 / 18:36:51
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Amanda & ridtravaren Lilleman

Vad härligt med den känslan, som du säger.. Finns ju verkligen ingen bättre känsla än när arbetet lönar sig.

2016-07-25 / 10:29:43
URL: http://bagheeraomalley.blogg.se
Anna

Håller med Amanda här ovan, den känslan är värd vartenda pass man sliter! Glöm inte att man måste ha dåliga pass också för då vet man också när dem bra passen är bra (om du förstår vad jag menar) 😊

2016-07-25 / 21:24:16
URL: http://nouw.com/grunet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback