Questions & answers

Q: Finns det någon egenskap som du hade velat ändra/ lägga till hos din häst? 
A: Bra fråga. Mina hästars "flaws" är något jag tycker formar deras personligheter. Som att Sjiekste nästan kokar över i huvudet när hinder ställs fram, det är något som gör Sjiekste till Sjiekste. Likaså Noras envishet. Jag tror inte jag hade ändrat något, men hade jag varit tvungen så hade jag gjort Nora lite mer arbetsvillig i dressyren och Sjiekste lite lugnare när det är dags för kvällsmat.
 
Om du fick rida vilken häst som helst, vilken skulle det vara? 
A: Melanie Ling-Vannerus Amigo kanske? Han verkar vara en riktig klippa!
 
Q: Målet med din blogg?
A: En bra blogg med läsvärda inlägg och material av hög kvalité som både inspirerar mig och andra. 
 
Q: Vad är ditt största mål inom ridningen? 
A: Att kunna glädjas av det livet ut! Oavsett om jag tävlar svårklass i hoppning eller bara myser i skogen så är mitt långsiktiga mål att ha kul.

Q: Vad är du mest intresserad av, hoppning eller dressyr? 
A: Hoppning.
 
Q: Drömjobb?
A: Egenföretagare som mina föräldrar eller att bara leva på aktier. Annars hade det varit kul att arbeta som veterinär eller kirurg.
 
Q: Om du fick testa på någon ny gren inom ridsporten, vilken skulle du vilja testa då?
A: En jag aldrig testat? I så fall western eller kanske 5-gång, men om jag skulle satsa på någon annan så hade jag kanske valt fälttävlan.
 
Q: Vad är det absolut bästa med att ha kontakt med hästar?
A: Vilken svår fråga. Det bästa med att ha kontakt med dem är väl helt enkelt att man kan kommunicera med ett så stort djur med a mind of it's own och få dela glädje och kärlek med djuret samtidigt som att man känner att man får det tillbaka.
 
Q: Vad är det som gör att du aldrig tröttnar?
A: Tro mig, jag tröttnar allt för ofta. Men anledningen till att jag aldrig slutar och alltid kommer tillbaka är att jag älskar allt med ridningen. Jag älskar farten, aktionen, harmonin och samspelet. Sen har jag alltid älskat djur och hästar är verkligen ett djur som fascinerar mig. Jag vill inte heller sluta för jag är nyfiken. Hur långt kommer jag hinna gå innan ponnytiden är över?
Ni kan alltid ställa era frågor i kommentarsfältet, jag svarar oavsett om jag har frågestund eller ej!
 

Emelie Andersson

Så himla fin bild! Ni är goals! <3

2016-07-21 / 22:24:24
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Josefine

Roligt att få läsa dina svar :D

2016-07-21 / 22:59:04
URL: http://jlandgrens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback