Sjukdom, ledsamhet och gnistan.

Hej finisar. Ni anar inte som jag har saknat er, och det är så härligt att logga in efter en lång tid som frånvarande och upptäcka att några av er har saknat mig med. Vad hände egentligen? Jo, som jag hela tiden försökt klarställa så får denna blogg aldrig bli ett krav. Tro mig, jag har nog med krav från alla håll och kanter och när jag slutade blogga så berodde det på tre anledningar: att jag blev väldigt sjuk i perioder, att jag därför halkade efter med hästarna och kände att jag tappade allt jag byggt upp då jag fick fokusera på att ta igen det jag missat i skolan, och på grund av att jag tack vare detta mådde väldigt dåligt av all stress och prestationsångest.
 
Efter slutspurten in i mål och sommarlovets start så har jag fortfarande inte känt den där gnistan och längtan efter stallet och hästarna. Det har varit lite av ett måste att gå ut där varje dag, oavsett om det har regnat eller om vi för ovanlighetens skull haft sol. Detta har givetvis gjort mig väldigt ledsen. Det är ingen känsla någon hästägare vill uppleva! Den där gnistan av motivation som keeps me going är väldigt ömtålig och därför har jag bestämt att börja om från noll och ta allt väldigt försiktigt. Jag tvingar inte mig själv att rida sju av sju dagar i veckan, för det hade varit ett för stort steg. Baby steps tror jag är nyckeln. Jag hänger frivilligt massa i stallet nu och pysslar med Nora och håller allt på en lugn nivå. Jag har ingen brådska, jag vill bibehålla den lilla lilla gnistan som har tänts efter Falsterbo Horse Show. Det för mig är tusen gånger viktigare än att hästen är i toppform, för har jag inte den så orkar jag inte hålla henne i toppform så länge.
 
Mitt mål är att tycka det är kul igen. Det är alltid kul på hästryggen, men man ska ha viljan att faktiskt ta sig dit. För övrigt så är båda hästarna friska och krya och tycker att livet är kalas när de får gå i gräshagen. Jag kommer nog uppdatera här lite oftare nu men kommer under sommaren vara sysselsatt med mycket annat så som vanligt lovar jag inget. Jag vill bara må bra och bloggen ska inte vara ännu en anledning till att inte må bra.
 
Vi kanske kan höras av imorgon? Kanske. Annars hittar ni mig på instagram @TeamKullenberg där jag börjat uppdatera igen. Tills vi hörs igen - ha en underbar sommar!
(Städade i stallet igår HELA dagen, torkade väggar, putsade träns, sorterade och gjorde det bara allmänt sommarfint. Bilderna är från instagrammen TeamKullenberg. In o följ!)

Misstossequeen

Fina bilder :)

2016-07-11 / 21:03:56
URL: http://misstossequeen.se
Karoline

Skönt att det känns bättre nu, finns inget jobbigare än att känna så som du gjort.. har varit där själv och man känner sig värdelös. Bra att du tar det lugnt och fokuserar på det som gör dig glad <3

2016-07-15 / 21:45:47
URL: http://karoline.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback